Het eerste sokkenbal: schande!

Het DLC (Drachtster Lyceum Club)-bestuur bedacht in 1959 iets nieuws: dansen op sokken in makkelijke kleren. De opkomst was groot, de pret nog groter. Helaas raakten de lantaarns langzaam leeggebrand: het grote licht moest aan, dat was wel een afknapper dus de een na de andere grappenmaker knipte het licht weer uit. Dit tot groot genoegen van de vele verliefden die elkaar nog wat inniger “oankrûpe” konden.
Een verslaggever van een provinciaal dagblad kreeg lucht van de “orgie”  die zich op het Lyceum had afgespeeld. De ouders zouden er goed aan doen zich af te vragen wat zich afspeelde in het gymlokaal als ze hun spruiten op een onschuldig dansavondje waanden. “De aanwezigen lagen in volslagen duisternis op de grond,” was zijn suggestieve verhaal. Gek dat op school leraar noch leerling iets van deze toestanden wist!

Jubileumboek 1994

Volg ons op social-media

Deel oude foto’s en verhalen op Facebook of kom weer in contact met die oude schoolvriend of vriendin.

Je kunt Reunisten Drachtster Lyceum ook volgen op YouTube en Instagram: @reunie_dl