Keyser en Peper

Wat mij altijd is bijgebleven was het gesis door de tanden van meneer Keyser wanneer hij de klas binnenstapte met de nagekeken franse repetities onder de arm. De sissende binnenkomst duidde op een slecht gemaakte repetitie en dus voor mij in elk geval een onvoldoende. Laat ik niet stilstaan bij andere probleemgevallen maar het mooiste van de school naar voren halen: dat waren natuurlijk de gymnastieklessen van meneer Peper. Gym was ontspannend: trefbal, elkaar hard afgooien was een leuk spel en vooral bij grondbal ging het er lekker ruig aan toe. Apekooi was altijd een hoogtepunt op de laatste gymles voor de vakanties.

Jan Lammers
(Ned. Kampioen 100 en 200 m. hardlopen, deelnemer Olympische Spelen 1948)

Volg ons op social-media

Deel oude foto’s en verhalen op Facebook of kom weer in contact met die oude schoolvriend of vriendin.

Je kunt Reunisten Drachtster Lyceum ook volgen op YouTube en Instagram: @reunie_dl